پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 193972
واکنش سيف به مصوبه کنگره آمريکا
تاریخ انتشار : 1394/10/06 14:58:31
نمایش : 1866
رئيس کل بانک مرکزي در واکنش به مصوبه کنگره آمريکا مبني بر برداشت ۱.۷ميليارد دلاري ازحساب‌هاي بلوکه ايران از پيگيري حقوقي اين موضوع توسط نهاد رياست جمهوري،وزارت امورخارجه و اين بانک خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ولي الله سيف امروز در حاشيه همايش مالي- اسلامي در پاسخ به اين مطلب که رئيس مرکز آمار ايران معتقد است که آمارهاي بانک مرکزي بايد به تائيد اين مرکز برسد، گفت: اين موضوع نبايد از حساسيت زيادي برخوردار باشد و نسبت به آن التهابي در جامعه بوجود آيد؛ بانک مرکزي و مرکز آمار ايران هر يک آمارهاي خود را تهيه و منتشر مي کنند.

رئيس کل بانک مرکزي با تاکيد بر اينکه اين بانک مخالفت و دخالتي در اعلام آمارهاي مرکز آمار ندارد و اين مرکز هم مخالفتي با آمارهاي بانک مرکزي ندارد، افزود: توليد و انتشار آمار توسط بانک مرکزي سابقه اي طولاني دارد و آمارهاي مربوط به نرخ رشد اقتصادي و تورم را اعلام مي کند و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد. بانک مرکزي بدنبال سياسي کار و التهاب آفريني نيست و نبايد با چنين مباحث تخصصي اينگونه برخورد شود.

وي درباره عدم استقبال مردم از کارت اعتباري خريد عنوان کرد: قضاوت در اين زمينه زود است و بايد اجازه داد تا محصولات مدنظر جاي خود را در بازار پيدا کنند و اگر بخواهيم براي اين کار التهاب ايجاد کنيم، باعث مي‌شود که اين محصولات از همان ابتداي ورود به بازار با مشکل مواجه شوند و نبايد به اين نحو درباره طرح قضاوت کرد.

سيف با بيان اينکه اينگونه قضاوت منطقي نيست و بايد اجازه دهيم که يک سال از اجراي طرح و ورود محصولات به بازار بگذرد، افزود: همچنين لازم است که تجربه ساير کشورها در اين زمينه مورد بررسي قرار گيرد به طوري که نحوه اجرا و نوع بازپرداخت ها و غيره مشخص شود و آن زمان است که مي توان در باره طرح مذکور قضاوت کرد.

رئيس کل بانک مرکزي گفت: ميزان مطالبات معوق در گذشته ۱۵ درصد بود که اکنون به ۱۲.۸ درصد رسيده و با جهت‌گيري بانک‌ها مي‌توان به نتايج مثبتي دست يافت.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي مبني بر اقدامات بانک مرکزي درباره مصوبه کنگره آمريکا درباره برداشت حدود ۲ ميليارد دلار از حساب بلوکه شده ايران، گفت: رقم ۲.۵ ميليارد دلار شامل سود اضافه شده به رقم اصلي ۱.۷ ميليارد دلار است؛ اين پرونده همچنين از طريق دفتر نهاد رياست جمهوري و وزارت امور خارجه در حال پيگيري است که اميدواريم نتيجه آن را دريافت کنيم.

سيف اعلام کرد: اين بانک از طريق وکيل خود در حال اقدام و پيگيري درباره مصوبه برداشت ۱.۷ ميليارد دلار توسط کنگره آمريکا از دارايي هاي بلوکه شده ايران است.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html